רכישה של בית חדש מן הקבלן או שיפוץ של דירה קיימת, מביאה לחשיבה בנוגע לאופן החימום האפקטיבי והחסכוני ביותר בבית. מדינת ישראל שנחשבת למדינה חמה במרבית ימות השנה, מאופיינת בטמפרטורות קרות במיוחד בחודשי החורף הקרים, ולצד שיטות הבניה הישראלית המתבססת על אבן כחומר גלם, ללא פתרון חימום אפקטיבי מתקבלים בתים קרים לשהייה.

הפתרון המתקדם, האסתטי והנעים ביותר לחימום הבית הוא מערכת חימום תת ריצפתית, שעושה שימוש בעיקרון הפיזיקלי שחום עולה מלמטה כלפי מעלה, לניצול אפקטיבי ביותר של אנרגיית החום.

התקנה של מערכת חימום תת ריצפתית ניתנת במעמד הבינוי של הבית/דירה, בטרם הנחת הריצוף, או במעמד שיפוץ הכולל החלפת רצפות. ניתן כמובן להחליט על התקנה כזאת בבית קיים ועומד, אולם התקנה כזאת תצריך פירוק של הריצוף הקיים וריצוף מחדש לאחר התקנת המערכת, מה שיאמיר את העלויות.

סוגי מערכות חימום תת ריצפתי

מערכת חימום תת ריצפתית עושה שימוש בגופי חימום אשר מפיצים חום מן הרצפה אל כלל החלל. שני סוגי מערכות כאלה קיימות כיום:

מערכת חימום על בסיס מים- מערכת בה התשתית היא מערך צינורות בהם מועברים מים חמים, מה שגורם להתחממות מהירה ונעימה של החלל. הצנרת בנויה ומונחת כצנרת אטומה במעגל סגור, למניעת הצטברות קורוזיה או נזילות, המים מתחממים באמצעות משאבת חום, ועלויות התחזוקה של המערכת הן נמוכות. החום שנוצר בזכות מערת חימום תת ריצפתית על בסיס מים הוא חום נעים, המעניק לחות לחלל ואינו מייבש, ומפוזר בצורה אחידה בחלל.

מערכת חימום חשמלית- מערכת החימום החשמלית זולה יותר לפשוטה יותר להתקנה, וכוללת גופי חימום אשר מונחים תחת הריצוף ופועלים באמצעות אנרגיה חשמלית. מערכת זו מאופיינת בעלויות תחזוקה גבוהות יותר בשל צריכת החשמל, וזמן ארוך שלוקח למערכת להביא לחימום אפקטיבי.

חברת אלרם מייעצת ומלווה לקוחות רבים, בפריסה ארצית, בהתאמת פתרונות חימום וקירור, ובהקמת מערכות חימום אפקטיביות ומתקדמות, בהתאמה לכל צורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *