טיפול סיעודי בבית

אדם סיעודי מוגדר כמי שאינו מסוגל להתנהל בכוחות עצמו וזקוק לעזרה על מנת לבצע את פעולות היום-יום הבסיסיות ביותר (אכילה, רחצה, לבוש, ניידות וכדומה). אדם סיעודי יכול להזדקק לטיפול סיעודי זמני, למשל לאחר ניתוח או פציעה, אך יכול להזדקק לו גם באופן קבוע כאשר האבחנה הרפואית מעידה שלא ישוב לתפקד כפי שעשה בעבר. משפחות רבות מתלבטות בין טיפול סיעודי בביתו של הקשיש לבין דיור מוגן. חשוב גם לזכור כי טיפול סיעודי בבית טומן בחובו יתרונות רבים, אך יחד עם זאת חשוב להבין כי אין פיתרון יחיד וחד משמעי. לכן, חשוב לשתף את המטופל בהחלטה ולבחון את האפשרות המתאימה לו ביותר מבחינת מצבו הבריאותי, הן הפיזי והן הנפשי.

יתרונות הטיפול הסיעודי הביתי

 

סביבה מוכרת וקבועה –

 הקשיש אינו נתון לשינויים קיצוניים הכרוכים במעבר ממקום ביתו, וממשיך להתגורר בסביבתו הטבעית הבטוחה אליה הוא רגיל. המגורים בבית המטופל נותנים תחושה של שימור החופש והבחירה האישית, משום שהוא יכול לעשות בביתו כרצונו, אינו מוגבל בשעות כניסה, יציאה, אכילה וכדומה.

 

מניעת טראומה –

  מעבר של המטופל הסיעודי למסגרת של מוסד מהווה לא פעם טראומה קשה, הגורמת לו לחוש נבגד, בודד, חסר עצמאות, חסר ביטחון וכתוצאה מכך הערכתו העצמית נפגעת. לעומת זאת, כאשר המטופל ממשיך להתגורר בביתו הוא מקבל תחושה שהוא זה השולט על חייו.

 

מניעת קשיים חברתיים ומשפחתיים –

 לא פעם קשישים מתקשים להסתגל למסגרות חדשות, או למעגל חברתי חדש ולא מוכר. בנוסף, לעיתים המוסדות אליהם עוברים המטופלים רחוקים ממקום מגורי המשפחה מה שמהווה מכשול בקשר היומיומי של המטופל עם בני משפחתו ומותיר אותו בתחושת בדידות עצומה. טיפול סיעודי בבית הוא הפתרון האולטימטיבי למניעת מצבים מסוג זה.

 

טיפול סיעודי בבית –

שירותי הסיעוד הפרטיים שלנו מוענקים על ידי מטפלים ואחיות ישראלים מוסמכים ומיומנים היטב, וניתנים לכלל האוכלוסייה בישראל אשר מוגדרת במצב סיעודי. הטיפול הפרטי מותאם באופן אישי למצבו של האדם הסיעודי, על פי תכנית סיעוד ייחודית הנבנית יחד עם המשפחה. במסגרת השירות אנו מקפידים על מתן הדרכה מקצועית לבני המשפחה בכל הנוגע לאופי הטיפול, קליטת המטפל/האחות הסיעודי/ת הפרטי/ת בבית המטופל וכדומה.